Wednesday, July 30, 2008

Firinda Kuzu Cevirme


Annem ve kiz kardesim yine arayi actigimi ve artik yeni bir tarif eklemem gerektigini soylediklerinde bomba gibi bir tarif ekliyecegim dedim. Tabii cok merak ettiler. ``Kuzu cevirme`` dedigimde ise yok artik daha neler deyip inanamadilar. Nasil yaptigimi anlatincada heeeee dediler hayal kirikligina ugramiscasina. Siz ne sandiniz ki dedim, kuzuyu sise gecirip, bahcede ates yakip kuzuyu orda cevirdigimi mi? Bencede yani, yok artik daha neler :)
Not: Resim cekmeyi az kalsin unutuyordum. Esim son parcayi almadan son anda yetistim. acele bir fotograf oldu yine iste.

Malzemeler: Arzu ettiginiz kadar iri parcalanmis kemikli kuzu eti

Tuz

Su


Yapilisi: Etleri iyice yikayalim. Uzerini bir miktar gecene kadar su ile iyice pisene kadar haslayalim. Kafi miktarda tuz ile tadlandiralim. Eti yagli kismi uste gelecek sekilde firin tepsisine alalim. Biraz hasladimiz suyundan ilave edelim ve uzeri kizarana kadar birazda firinda pisirelim. Cikardiktan sonra uzerine baska bir tepsi kapatarak biraz yumusamasini saglayalim. Eti hasladiginiz su ile pilav yapabilirsiniz.

***Eti haslarken, istediginiz sebzeleride haslama suyuna katarsaniz etiniz daha lezzetli olabilir. Ben bu defa eti tek pisirmeyi tercih ettim.

2 comments:

h said...

ben de yeni bi tarif ne zaman gelecek diye kac defa baktim, bu kadar acma arayi cidden..
Et yemegi pek yapmasam da baskasi yaptiginda yemeyi seviyorum, sana bir ziyaret mi ayarlasak????
(dun senin tahinli milfoyunu yaptim, bence seninkisi kadar guzel olmadi ama yiyenler begendiler.) selametle.. M.A.

raziye said...

Sevgili Nevincigim once tebrrik etmek istiyorum.Sayfani cok sevdim Homepage listeme aldim.Basarilarinin devamini tememnni ediyorum.
Bu yemegi ben de degisik bir sekilde yapiyorum . Tavsiye ediyorum.Ben adina "Tandir" diyorum.
Firin poseti kullaniyorum.Icine biraz (bir kasik) un serpip,kekik zeytinyagi tuz ve sarimsakla marine ettigim kuzu budunu (daha once hic pisirmeden)koyuyorum.2.30 saat icinde (bir iki sefer cevirebilirsek daha iyi oluyor.Susuz yeri kuruyabiliyor.)hazir oluyor .posetten cikarinca zaten kemiklerindn dokuluyor etleri.Yalniz unutmadan budun sadece kemik olan kismini kasaba kestiriyorum. Etli kisimi kullaniyorum.Bu tarifi de bir denersen sevinirim .Cok kolay ve cok guzel oluyor.
Basarilarinin devamini diliyorum. SEVGILER