Tuesday, May 5, 2009

meksika dugun kurabiyesi


yine kocaman ara verdim biliyorum, ama tr`den geldigimden beri bi kosturmaca gidiyor. bu ulkeye ilk geldigimde sabah erkenden kalkiyordum. esimi ise ugurladiktan sonra "uuh, aksama kadar uzuuunn vakit var. dunyanin isi yapilir" diyordum. ama birde bakiyordum ki esim cikagelmis. ve zamanin cok cabuk gectiginden, islerimi yetistiremedigimden yakiniyordum. bir gun bana "bu ulkede iki seyin hic bereketi yok. biri para, digeri zaman" demisti. ne kadar hakliymis. ve iste tekrar tr` ye gitme vaktim geldi ve ben hic hazir degilim.
tr de yeni tarifler ekleyebilirmiyim bilmiyorum. ama ilk bir ay internet imkanim olsada ekleme yapamam herhalde. ama gidemeyen arkadaslarin yerine de bol bol iskender yiyecegimi soyleyebilirim :)
bu kadar gevezelikten sonra tarifime geceyim. tarifim kraftfoods.com dan. kurabiyeler cok basit ve cok ta lezzetli oldular. bizim un kurabiyesinden bir farki yok. fakat sekilleri daha kucuk oldugu icin daha sevimli gozukuyorlardi bence..

malzemeler:
1 cup (2 stick) - 226 gr tereyagi
1 cup pudra sekeri (yarisi uzerine serpmek icin)
1 paket vanilya
2 cup un
1 cup cekilmis pecan, ceviz vb.

yapilisi:
tereyagini, yarim cup pudra sekerini ve vanilyayi iyice karistiralim. unu ve cekilmis ceviz (ben badem karistirdim) ilave edip yoguralim. cevizden daha kucuk parcalari top seklinde yuvarlayip yaglanmamis tepsiye dizelim ve kizgin firinda altlari hafif pembelesene kadar pisirelim. 5 dakika soguttuktan sonra kalan pudra sekerinde yuvarlayalim. agzi siki kapanan bir kap icinde oda sicakliginda muhafaza edebilirsiniz.

No comments: