Friday, August 8, 2008

Guvecte pastirmali kuru fasulye



Guvecte dedim ama resmi gorenler bu ne bicim guvec diye bana mesaj atmasinlar sakin. Ona bakarsaniz firin da, odunla yanan tas firinlarin yerini tutmaz. Amerika sartlarinda bu kadar oluyor iste :)


Malzemeler: 2 Bardak kuru fasulya


Orta boy bir sogan


Bir yemek kasigi domates salcasi


Yarim yemek kasigi biber salcasi


100 Gr. pastirma


Tuz


Sivi yag




Yapilisi: Kurufasulyalari aksamdan iki kati su ile islatiniz. Ertesi gun, robotta cektiginiz sogan, kurufasulya, salca, tuz, su ve yag ile pisiriniz. Ben bu malzemelerin hepsini cigden koyup pisiriyorum. Yani once sogani kavurmuyorum. Guvecte olmayan, normal kurufasulya yemegini de oyle pisiriyorum. (Sevgili kaimvalidem usulu) Cok pratik ve cok ta lezzetli oluyor.


Yemegimizin pismesine yakin icine kucuk dogradigimiz pastirmalari ilave ediyoruz ve yemegi guvece bosaltiyoruz. Suyunu ayarlayip uzerini aluminyum folyo ile kapatiyoruz. Simdi siz bana hani senin yemeginin suyu nerede diye sorabilirsiniz. Bu yemegin az sulu olani makbulmus. Benim yemegim aslinda tam kivamindaydi. Fakat servise kadar koyulasmis. Sizde yemeginizi hemen servis yapmiyacaksaniz bunu dikkate alarak suyunu biraz daha fazla koyabilirsiniz. Eh yaninda pirinc pilavi ve cacik yapmayi unutmazsiniz herhalde :)


No comments: