Monday, December 8, 2008

tavuk salatasi


bu salatayi bir kac ay once sevgili suheylanin kizi liva`nin dogum gunune nimet getirmisti. o zaman cok hosuma gitmisti. tarifini alamadan ben ayrilmak zorunda kaldim. o zaman dan beri aklimdaydi. tarif icin arayip rahatsiz etmek de istemedim, ve kendim bir seyler yaptim. galiba biraz yaklastim. ben simdilik kendi salatamin tarifini yazayim. sonra nimetin tarifini de yazarim ins..

malzemeler:
2 adet tavuk gogsu
2 det salatalik
2 adet havuc
2-3 dal taze sogan
4-5 adet salatalik tursusu
yarim bardak biberli yesil zeytin
1 dis sarimsak
4 kasik yogurt
4 kasik mayonez
tuz, karabiber

yapilisi:
tavuklari hasladim ve incecik didikledim. salataliklari ve salatalik tursularini kucuk kup kup dogradim. havuclari rendeledim. taze soganlari ince ince kiydim. yesil zeytinleri halka halka dogradim. tavuk haric dogradigim diger sebzelerden yarim bardak kadar uzerini suslemek icin ayirdim. tuz ve karabiber ile hazirladigim butun malzemeleri karistirdim. ayri bir kasede ezilmis sarimsak, yogurt ve mayonezi iyice karistirdim ve onceden hazirladigim salataya karistirdim.

No comments: