Sunday, December 21, 2008

cinnamon rolls



daha oncede cinnamon roll denemistim ama bu kadar guzel olmamisti. bu tarifi gercekten tuttum ve sizede tavsiye ediyorum. piserken mutfagi miss gibi tarcin kokusu sariyor. yanina da bir fincan kahve ile amerikanca sabah kahvaltiniz hazirdir efendim :) tarifim RecipeZaar`dan..

malzemeler:
1 tatli kasigi kuru maya
1 su bardagi ilik sut
1/2 su bardagi toz seker
1/3 bardak margarin
1 tatli kasigi tuz
2 ymurta
4 su bardagi un

ic malzemesi:
1 bardak kahverengi seker
2-1/2 yemek kasigi toz tarcin
1/3 bardak margarin (yumusamis)

icing (kaplama sekerleme) icin:
8 yemek kasigi margarin
1-1/2 bardak pudra sekeri
1/4 brdak krem peynir
1 paket vanilya
bir cimdik tuz

yapilisi:
ben hamuru ekmek makinasinda hazirladim. tezgahin uzerine un serperek hamuru actim. firini 400 derece ayarladim. margarin haric, ic malzemelerini karistirdim. margarini hamurun uzerine surdum ve sekerli tarcin karisimini her yerine gelecek sekilde serptim. hamuru uzun taraftan baslayarak sonuna kadar dikkatlice rulo yaptim. 4,5 cm kalinliginda dilimler kestim. hafifce yaglanmis tepsiye dizdim ve onceden isitilmis firinda uzerleri altin rengi olana kadar pisirdim. cinnamon roll ler piserken icing i hazirlayabilirsiniz. icing malzemelerini iyice kabarana kadar mikserle cirpin. roll ler pisince uzerine bolca yayin. (ben esim istemedigi icin icing yapmadim.)

1 comment:

yeni tat said...

merhaba nevin,

bende cinnamon roll yapayim diyordum gecen gun, bir baktim sende tarifi var. cok guzel gorunuyorlar, yeni tarifler bekliyoruz.

sevigiler,