Sunday, April 12, 2009

maklube



iste esimle birlikte son projelerimizden birisi daha :) normalde ozellikle mutfakta ayagimin altinda birilerinin dolanmasi beni cok rahatsiz eder. hizimi keser sanki :) ama esimle birlikte birseyler pisirmek cok zevkli oluyor, cok egleniyorum. maklube de esimin her zaman cok guzel tutturdugu bir pilav. bazen icimden `bir kere de tutturamasan ya su pilavi` diye gecirdigim oluyor. bu kez pilavi cevirmeden once hani fotograf makinan hazirmi diye beni uyardi. hazir olmazmi, buyuk bir zevkle fotograflarini aldim ve iste yayinliyorum :)

malzemeler:
2 su bardagi pirinc
100 gr kusbasi et
1 su bardagi haslanmis nohut
iki kucuk boy patates
2 bucuk su bardagi et suyu
tuz
tereyagi

yapilisi:
pirinci tuzlu suda 15 dakika bekletelim, yikiyalim, ve suzulmesi icin bekletelim. patatesleri halka halka dograyip kizartalim. onceden pisirdigimiz eti tereyaginda kavuralim. tencerenin dibine duzgunce yayalim. uzerlerine patateseleri dizelim, nohutlari yayalim ve en son pirinci duzgun sekilde en uste yerlestirelim. kaynayan et suyunun icine yeterince tuz ilave edelim ve tuzlu suyu pilavin uzerine dokelim. cok hizli kaynadiktan sonra pilavin altini tamamen kisalim. suyunu cektikten sonra (esimin yontemi; evdeki herkesi susturup sessizlik hakim olduktan sonra tencerenin icini dinliyor. kaynama sesi yoksa suyunu cekmis demektir) ocagimizi kapatalim ve pilavi 20 dakika demlendirelim. bu arada servis icin salata hazirlayalim. pilavi kenarlari olmayan ve yuvarlak bir tepsiye (ben pizza tepsisine aluminyum folyo serdim) ters duz edelim ve dikkatlice tencereden ayiralim. kenarlarina birer kasik salata ve yogurt koyarak servis yapalim.

not:
tarihe aldanmayin, yeni pil takmistim, tarihi ayarlamayi unutmusum. beze tafindede ayni hatayi gorebelirsiniz:)

No comments: