Monday, November 30, 2009

patlicanli bir yemek :)


aslinda bir italyan yemegi. macaroni grill e gittigimde bu yemegi yerdim hep. yaninda spagetti ile servis yapiyorlar. gecenlerde sevgili zuhalcim (zuzi) bu yemegi anlatinca, ustunede yemek dersinde melanie teyze ayni yemekten bahsedince denemek sart oldu. esimde gecenlerde gittigi bir is yemeginde hani benim sevdigim patlicanli yemekten yemis. ama patlicanlari hic pismemis. bide ben yapayimda gor bakalim dedim (ukelaaa:) ) fazla gevezelik etmeden tarifime geceyim, cunku bir kac tarif yayinlamayi dusunuyorum.

malzemeler:
iki adet tophane patlicani
un
galeta unu
iki veya uc yumurta
parmesan peyniri ve mozarella
domatesli spagetti sosu

yapilisi:
patlicanlari alacali soyalim ve birer parmak kalinliginda yarim daire seklinde dograyalim. once una, sonra cirpilmis yumurtaya ve sonrada galeta ununa bulayarak kizgin yagda kizartalim. (boyle yiyince bile cok guzel oluyor) tepsinin en altina bir miktar spagetti sosu yayalim. ben cok soslu sevmiyorum oyuzden ince bir tabaka suruyorum. uzerine kizarttigimiz patlicanlarin yarisini siraliyalim. spagetti sosu surelim ve peynirlerin bir kismini serpelim. uzerine kalan patlicanlari siraliyalim, spagetti sosu surelim ve yine peynirleri serpelim. 350 derece firinda pisirelim. yaninda spagetti ile servis yapalim.

No comments: