Saturday, October 11, 2008

terbiyeli sulu kofte (cilli kofte)



tarifimiz yakinda dedim ve iki hafta ara verdim. cok yakin olmadi biliyorum, bunu buradaki arkadaslarimin tepkilerinden :) anlayabiliyorum. ozur, kusur, falan, fistik dedikten sonra tarifime geciyorum...
malzemeler:
250 gr kiyma
yarim sogan
bir avuc ayiklanmis, yikanmis pirinc
karabiber, tuz
kofteleri tepside yuvarlamak icin bir miktar un
yarim limon
bir yumurta
iki havuc
iki patates
tereyag ve nane

yapilisi:
kiymayi, rendelenmis sogan, pirinc, bir yumurta beyazi, tuz ve karabiber ile yoguruyoruz. kucuk kucuk misket seklinde kofteler yapiyoruz. ayrica bir tepsiye bir miktar un serpiyoruz. kofteleri yaptikca bu unun icinde yuvarliyoruz. diger tarafta bir tencerede yariya gelene kadar su dolduruyoruz, tuz atiyoruz ve kaynamaya birakiyoruz. kabuklarini soydugumuz havuclari koftelerin buyuklugunde kup kup dogruyoruz. kaynayan tuzlu suya atiyoruz. 10 dakika sonra kofteleri fazla unlarini silkeleyerek havuclara ilave ediyoruz. pirincler uzamaya baslayinca kup kup kesilmis patatesleri ilave ediyoruz. bu arada yarim limon suyu ve bir yumurtanin sarisini bir kasede cirpiyoruz. pisen koftenin suyundan bir kepce kaseye alarak terbiyemizi karisitiyoruz. tencereye yavas yavas dokuyoruz ve bu arada corbamizi hizli hizli karistiyoruz. bir tasim kaynadiktan sonra corbamizin altini kapatiyoruz. kizdirdigimiz tereyagi ve naneyi uzerine dokerek servis yapiyoruz.

No comments: