Saturday, April 17, 2010

cook kolay pogacalar


cooking class larimiz bitti cok sukur. ikinci donem de turkiyenin 7 bolgesini ve oralarin yemeklerini tanitmaya calistik. bu gun 8. dersimizde guzel ve duygulu bir kapanis yaptik. eylul de allah nasip ederse tekrar gorusmek uzere ayrildik. bu sure icerisinde gerek cooking class icin gerekse ev ahalisi icin yapip denedigim tarifler birikti. resimlerini cekmistim mumkun oldugu kadar, ama yayinlayamamistim bir turlu. iste bu tariflerinden cook kolay bir pogaca tarifi. bu pogacalari sevgili guner abla bizi bir hafta sonu kahvaltiya davet ettiginde yapmisti. cocuklarimin tadindan dolayi, benim ise tadindan ve tabii basitliginden dolayi cok hosumuza gitti.

malzemeler:
2 stick tereyag (225 gr kadar)
3 yemek kasigi yogurt
1 su bardagi beyaz peynir
1 paket kabartma tozu
aldigi kadar un
istediginiz baharatlar
1 yumurta

yapilisi:
oda sicakligindaki tereyagini, yogurdu, peyniri elimle karistirdim. tarifte sadece yumurta sarisi diyordu uzerine surmek icin ama ben beyazinada kiyamadim ve hamurun icine koydum. baharat olarak kekik ve kirmizi pul biber koydum. unu yavas yavas ilave ettim cunku yumusak bir hamur olmasi gerekiyor. kurabiye gibi yuvarlak sekil verdim hafifce bastirp tepsiye dizdim. yumurta sarisini uzerine surdum ve susam serptim. 350 derece firinda pisirdim.

No comments: