Tuesday, March 1, 2011

peynir


artik cok ara vermiyecegim dedim ve iki gun sonra bilgisayarim bozuldu.  tamire gitmesi ve gelmesi oldukca uzun surdu.  bu arada kayitli olan hersey de silindi gitti hafizasindan.  neyse allahtan son cektigim resimleri henuz yuklememistim, ki simdi elimde bir kac tarif kaldi yayinlayabilecegim.  ilk olarak peynir tarifi vermek istiyorum.  buralarda beyaz peynir cok pahali.  ozellikle borekler ve pocalar icin en pratik ic malzemesi oldugu icin de basa cikilir gibi degil.  1 gallon sut ise sadece 99 cent.  bende hic yoktan iyidir diyerek peynir yapmaya kalkistim.  anneannemin deyimi ile "kesik" yaptim.

malzemeler:
1 gallon sut (3.78 litre)
1/2 cup beyaz sirke
tuz

yapilisi:
sutu buyukce bir tencereye bosaltalim ve sirkeyi ilave edelim.  sut isindikca kesilecek ve peynir suyundan ayrilacaktir.  tamamen ayrildigina kanaat getirince ocagi kapatalim.  tel suzgeci lavaboya oturtalim.  icine peyniri suzmek icin temiz bir tulbent veya peynir bezi koyalim.  peyniri buraya dikkatlice bosaltalim.  iyice suzulmeden istedigimiz kadar tuz ilave edelim.  iyice suzulunce karistirmasi zor oluyor.  ben cok fazla tuz koymuyorum, cunku hazir aldigim beyaz peynirlede karistiriyorum bazen.  iyice suyundan suzuldukce agzi kapali bir kabin icinde, buz dolabinda 1 aya yakin saklayabilirsiniz.  

No comments: